7S-model


Om te kijken of Agrifirm een  aantrekkelijk bedrijf  is om stage te gaan lopen heb ik het 7S-model toegepast. Hierdoor kunnen de kwaliteiten van het bedrijf gemeten worden.
Het 7S-model
 

Hieronder vindt je mijn beschrijving  van het bedrijf met behulp van het 7S-model.


Strategie
Agrifirm wil een schakel zijn in het succes van de klanten en partners die zijn aangesloten bij de firma. De duurzame waarde van de leden word hier gegenereerd. Door dicht bij de klant te blijven met hun bedrijfsstructuur hopen ze dit voor elkaar te krijgen. Ook de samenwerking tussen de klanten en het bedrijf is een sterk punt om aan de strategie te kunnen voldoen. Agrifirm vindt innovatie een belangrijk punt om zich te ontwikkelen. Het bedrijf blijft gezond door de nationale en internationale groei.


Structuur
Agrifirm is een coöperatie met 17.750 Nederlandse leden. Het wordt bestuurd door een door de Ledenraad van de coöperatie benoemde bestuur bestuurd. De coöperatie heeft alle aandelen van de Agrifirm Group, dit is een besloten vennootschap. De Raad van Commissarissen bestond in 2012 uit 12 personen. De hoofddirectie bestaat sinds 2012 uit drie personen.


Systeem
Er wordt bij Agrifirm gewerkt met KPI’s de meest gebruikte zijn:


1. Milieu indicatoren

* De carbon footprint is de som van broeikasgasemissies gedurende de levenscyclus van dierlijke producten met de eenheid kg CO 2-equivalent / kg fu (melk, vlees of ei).

* Landuse is de hoeveelheid landbouwgrond voor 1 ton mengvoer, of voor 1 kg vlees/ eieren.

* Feedmiles is de afstand (km per ton kalkoenenvoer) van voer tot Agrifirm.

2. Sociale indicatoren

* Veiligheid het aantal ongevallen per miljoen werkuren.

* Ziekteverzuim in procenten per jaar

* Opleiding aantal euro per werknemer per jaar

 Door vele vergaderingen en verslagleggingen is er een goed beeld van Agrifirm. Ook hebben de leden veel inspraak.

 Staf
De medewerkers maken bij Agrifirm het verschil. Zij willen zich onderscheiden op de markt door duurzame concepten en producten te ontwikkelen, innovatie is ook een belangrijk punt bij Agrifirm. De medewerkers bij Agrifirm zijn goed opgeleid en gemotiveerd. Agrifirm sponsort ook opleidingen voor de werknemers door er elk jaar geld voor vrij te maken, hierdoor krijg je hoogopgeleide werknemers met actuele kennis. De werknemers van Agrifirm zijn erg betrokken met de klanten.

Managementstijl
Tussen de leden en het bestuur is een sterke en directe samenwerking. Er kan bij Agrifirm op één niveau gewerkt en gecommuniceerd worden doordat er weinig hiërarchische verschillen zijn. hierdoor worden eventuele problemen in het bedrijf snel opgelost.


Gemeenschappelijke waarden
Binnen Agrifirm zijn openheid, innovatie en duurzaamheid gemeenschappelijke waarden. Er wordt geïnvesteerd in duurzame producten en innovatie om ook in de toekomst een goedlopend bedrijf te blijven. Voor Agrifirm is een open communicatie naar de leden en de ’buitenwereld’ erg belangrijk.  


Sleutelvaardigheden
Een belangrijke sleutelvaardigheid voor Agrifirm is de openheid, door open naar de klanten, leden en vertegenwoordigers te zijn, worden eventuele problemen snel opgelost. Agrifirm blijft nieuwe producten produceren naar de wensen van de klant hierbij is duurzaamheid en innovatie belangrijk.